Underbara ponie ♥

När jag kom till stallet så skulle Dillon gå så jag kunde inte gosa med honom.. :( Jag var en stund med mina vänner, som skulle rida. Kollade på deras ridlektion tillsammans med Louise och jag fick även fota lite med hennes kamera. Sen så gick jag in tillsammans med Emma, som hade ridit Bandit. Jag hjälpte henne med honom, så att det skulle gå snabbare. Hon borstade honom lite snabbt och sen gick vi till caféet. Där åt vi lunch och sen gick vi till stallet och smörjde sadel + träns. Jag smörjde riktigt noga, faktiskt. :) Louise kunde inte smörja, för Conquest gick på prova-på. Hon frågade om hon kunde fixa Dillons strykkappor och det fick hon så gärna så. Hon borstade dom supernoggrant och dom var jättefina sen. När jag hade smörjt klart så gick jag mest runt i stallet, sen gick vi ner till hagen där Merlot var. Hon nosade på mig och sen så kletade hon lera på min jacka.. -.- Vi gick sen upp igen och fick låna Fridas kamera och fota med (tack! :)). Först så fotade Emma mig och Dillon, sen fotade vi några andra hästar, samt Emma och Nobile. :) Sen tog jag lite makrobilder också, bara för att. (a) När vi var klara så fick Frida kameran igen och då hade jag och Emma tråkigt. Sen så började jag borsta på Dillon och han var otroligt mysig. :') Redde ut manen och svansen extra noga. När jag var klar med allt, så släppte jag honom och började tvätta vattenkoppen + krubban. Sen tog jag också boxväggarna och gallret. När jag satt på huk och tvättade ena boxväggen, så kom Dillon fram till mig och la mulen på mitt huvud. Sen började han nafsa på min mössa och dra bort den. Då började jag skratta.. :'3 Gulliga ponie ♥ När jag var klar med allting, så ställde jag tillbaka grejerna och gick sen för att skriva i pärmen. När jag hade gjort det, så var jag med Frida och Amanda en stund. Gick sen till Dillon igen och visiterade honom, noggrant. Han hade inga sår och inga reaktioner när jag kände på ryggen! (y) Sen borstade jag igenom honom en extra gång. Sen ringde pappa och sa att han hade kommit. Gick upp till Klubbis och bytte skor, sen drog jag hem.
När jag kom hem så åt jag middag och sen satte jag mig här.
Jag hoppas att detta blev ett tillräckligt långt inlägg, som ni kan underhålla er med sålänge.

I nästa inlägg kommer en hiss och diss! ;)


Du är kanske liten för många, men för mig är du världen ♥

/ Emilie

Våra kommentarer

Kommentera vårat inlägg här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon blogg/hemsida?

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0