Presentation av mig Emilie

Hej! :)
Mitt namn är Emilie Karlman och jag är 12 år. Mina största intressen i livet är ridning och fotografering.

Inom ridningen så brukar jag synas till på en ridskola som heter Blåkulla Gård. Där står min sköt/favoritponny som heter Dillon. Jag brukar sköta honom 3 dagar i veckan, på måndagar, tisdagar och lördagar. När jag är i stallet så brukar jag ofta umgås med min vänner också.
Ibland kan jag också synas till på Skutans Gård, där jag också har en massa underbara vänner. :)

Inom fotograferingen så använder jag mig av en Nikon D60. Den är ganska bra, men jag skulle egentligen vilja ha en Canon EOS 1000D. Ibland så brukar jag använda mig av min bästa väns kamera, som är en digitalkamera. Den är verkligen jättebra om man vet hur den fungerar. Det kan förekomma att jag ibland fotar min kompis med hennes Canon EOS 1000D, när hon tävlar i hoppning/dressyr.

Nu till bloggens handling:
Dillon är en korsningponny mellan fullblod och russ. Pappa är Russian Ivory XX RP 113 och mamma är Dockan. Han morfar heter Björn 315. Dillon är 12 år och älskar hoppning. Han har alltid framåtbjudning och hoppar allt upp till 90 cm, om inte mer. Han älskar att gosa, när han får godis. Haha ^^ Annars så är han helt underbar och jag tror inte att han någonsin skulle göra en fluga förnär, som man säger.

Något mer ni vill veta? Antingen kan ni mejla till [email protected] eller kommentera.


Fotograf: Louise PJ.

/ Emilie

Våra kommentarer

Kommentera vårat inlägg här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon blogg/hemsida?

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0