Härlig hest (a)

Efter skolan så drog jag och Jenny till stallet. Den här gången följde Selma och Merve med också, för dom ville kolla på hästarna. När vi kom dit så bytte vi om och sånt, sen gick vi in till stallet. Vi visade Merve och Selma runt och dom fick klappa några av hästarna. :) Sen myste jag med Dillon och han var hur gosig som helst! Det känns som att han börjar känna igen mig nu.. :') ♥ När listan kom upp, så stod det att jag skulle ha Silver, fast Jenny skulle ha henne innan mig. :P Hon borstade henne och tog ut henne sen, när hon skulle rida. Jag hade tråkigt, så jag gick mest runt i stallet.. Sen när vi skulle rida, så gick jag ut med dom andra och gick till Silver. Jag hoppade upp och sen började vi skritta. När vi tog tyglarna så var hon otroligt seg. Vi travade och minskade/ökade, samt gjorde volter. Sen så saktade vi av till skritt och fick typ skritta som en 8:a, över några bommar. Sen fick vi rida lätt över dom och efter det, så hoppade vi fram på 2 kryss. Sen började hon höja hindrena, typ 2 av dom var väl 50 cm, eller nåt. :) Så vi hoppade allting som en bana och Silver gick rent ut sagt, klockrent! :D Visst, hon tog tag i bettet och stack lite, samt blev stark, men fan vad nöjd jag var! Hon hoppade som en gud över hindrena, vi flög verkligen ♥ Efter ridlektionen så var jag superglad och skrittade av bredvid Matilda, som hade Nanook. :) Ingen skulle ha Silver sen, så jag tog in henne och fixade och allting. Men först så gick jag för att önska häst till nästa gång. Jag skrev såhär: "Emilie Karlman Måndagar 17.15 vill ha Dillon ♥" Sen skrev också Matilda, Oscar, Olivia och Amanda vilka hästar dom skulle ha. Vi lämnade sen lapparna på kontoret. Sen gick jag och borstade av Silver, samt kratsade hovarna. Skyndade mig upp till Klubbis och när jag kom dit, så hade alla redan gått såklart.. :P Så jag var ensam, men jag bytte inte om utan tog slarvigt på mig mina converse och gick till bilen. Åkte sen hem och åt middag.

Nu sitter jag här och ska egentligen göra min läxa.. (a) Vi ska jobba med påsken, fast via datorn. Våran lärare har skickat några sidor som vi ska läsa på, men när jag ska ta upp Powerpoint eller Word (?), så går det inte att klicka på sidorna eller kopiera dom.. :o JAG BLIR GALEN!


Du var så duktig idag! :D ♥

/ Emilie


Våra kommentarer

Kommentera vårat inlägg här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon blogg/hemsida?

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0