I would never leave you, even if I have to do it..

Hej! Kom till stallet idag runt 9. Fixade vattnet till hagen & så. Sen så ska ju såklart Hilda rymma så tog in henne till stallet. 

Börja småpyssla om henne. Tog piggborsten vid hovskägget så tog jag bort leran noga. Hämtade ner sadel 6 träns. Bytte tyglar då jag vill vänja mig med mina tyglar som jag ska ha på Lördag. Började sadla runt kvart/tjugo över tio. Värmde bettet och sånt. 

Gick ner till volten & hoppade upp. Skrittade väl fram henne runt 5 min kanske. Börja trava på halv-korta tyglar. Kändes stel i bakbenen. Mjuknade upp henne med att göra volter, snett igenom, red i volt osv. Kände då att hon sänkte sig utan att jag gjorde något. Ställde & böjde i hörnen och kortade traven, den börjar bli bättre & bättre! Ska träna mycket på det när vi rider fram på Lördag. 

Slutet av passet travade jag av henne med halvkorta tyglar. Men lät henne gå som hon ville. Hon kändes sjukt seg idag! :o Inte ett dugg pigg. Fast, hon är pigg om man sitter & drar henne i munnen, då blir det dragkamp. Vem vinner? Jo, hästen. Red idag på lös tygel men ändå dragen tillbaka. 

I övrigt var hon fin! 

Efter åt fixade jag hennes spilta och sånt. Taggad nu till tävlingen! Hoppas bara att jag får henne på Fredag. 

Jag & Hilda igår.

/ Julia


Våra kommentarer

Kommentera vårat inlägg här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon blogg/hemsida?

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0